sâmbătă, 6 septembrie 2008

Mircea Vintilă - Pământul deocamdata




Timpul vieţii ni-i scurt
Hai să-l facem curat
Trăiesc unii din furt
Alţii doar din ce au dat.
Sunt săraci şi bogaţi
Laşii scuipă pe prag
Voi ce-n lună zburaţi
Pan' la cer vă urcaţi
Pe spinări de noi sclavi.

Pe pământ avem de toate
Şi mai bune şi mai rele, bune rele,
Şi închisori şi libertate,
Şi-am putea şi nu se poate
Şi noroi şi stele.

Voi ce-n lună plecaţi
Cu-ale voastre izbânzi
Nu uitaţi c-aveţi fraţi
Pe planetă flămânzi.
Pâinea lor o mâncaţi
Printre stele zburând
Voi degeaba zburaţi
Când cei subdezvoltaţi
Se târăsc pe pământ.

Pe pământ avem de toate
Şi mai bune şi mai rele, bune rele,
Şi închisori şi libertate,
Şi-am putea şi nu se poate
Şi noroi şi stele.

Lumea-i plină de răni
Şi de doctori docenţi
Şi de măşti şi de vămi
Şi de mari inocenţi.
Fiindcă naşteţi copii
Apăraţi-i luptând
Doboraţi monştrii vii
Ce de-un veac de vecii
Norii pun pe pământ.

Pe pământ avem de toate
Şi mai bune şi mai rele, bune rele,
Şi închisori şi libertate,
Şi-am putea şi nu se poate
Şi noroi şi stele.

Între cei care trag
Şi acei cei sunt traşi
Nu e loc de vreun steag
E o groapă de paşi.
Între ei sunt sudaţi
Cu un strâmb ideal
Cum sunt bine legaţi
Condamnatul de laţ
Şi biciuşca de cal

Pe pământ avem de toate
Şi mai bune şi mai rele, bune rele,
Şi închisori şi libertate,
Şi-am putea şi nu se poate
Şi noroi şi stele.

Fii ai muncii, aveţi
Năduşala pe piept
Cum stă nurca de preţ
Pe-al madamelor piept
Unii au, alţii fac
Unii dorm, alţii sunt
Între înger şi drac
Trage omul sărac
Înhămat la pământ

Pe pământ avem de toate
Şi mai bune şi mai rele, bune rele,
Şi închisori şi libertate,
Şi-am putea şi nu se poate
Şi ruină şi cetate
Genii mari şi frunţi tembele
Vânt ce stă şi vânt ce bate
Şi martiri dar şi lichele
Nedreptate şi dreptate
Şi-am putea şi nu se poate
Şi noroi şi stele.

Alte piese cântate de:



Widget by Scrapur

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Cu ce te pot ajuta?